Thursday, October 19, 2006

Bassisgerechten

Langzamerhand leer ik om van simpele bassisgerechten iets lekkers te maken. Zo had ik onze zalm die we ongeveer één keer in de twee weken eten een beetje lekkerder gemaakt met citroensap, zout en peper natuurlijk, een teentje knoflook en een beetje gember en daarin een paar uurtjes laten marineren. Onze gehakt met snijboontjes fleurde ik op met een gerecht uit 'De smaak van mijn herinnering' van Tessa Kiros.

Tessa Kiros heeft een Grieks-Cypriotische vader en een Finse moeder. Ze groeide op in Zuid-Afrika en is tijdens haar reizen haar Italiaanse man tegengekomen waarmee ze nu in Italië woont. Een mix van culturen dus en die vind je ook terug in haar boeken. Lachmajou word eigenlijk bereid met lamsgehakt in plaats van rundergehakt en het zijn eigenlijk kleine pizza's zonder snijboontjes. Maar onze rundergehakte met snijboontjes smaakt zo overheerlijk met de ingrediënten voor lachmajou.

Natuurlijk ben ik wel van plan om eens de lachmajou te maken zoals in het boek beschreven staat alhoewel mijn man niet zo gek is op lamsvlees.
Photobucket - Video and Image Hosting

No comments: