Saturday, October 21, 2006

Koffertje Geluk

Ruim voor kerst zit ik soms al te brainstromen over wat ik dit jaar nu alweer kan geven aan mijn familie. Voorgaande jaren hebben we het erin gehouden dat we lootjes gaan trekken en dus voor één persoon een groot, mooi, kado kopen. Op de lootjes staan een aantal wensen wat de betreffende persoon wilt. Sommige komen niet verder dan ski-sokken of een kookboek. Zelfs ik weet al gauw niet meer wat ik vragen wou voor mezelf.

Vorig jaar hadden we het zo gedaan dat ieder drie kleine kadootjes kocht en we er om gingen spelen. Helaas duurde het even voordat iedereen de spelregels begreep, uiteindelijk is het toch nog leuk geworden maar het enige echte leuke kado wat ik had gewonnen waren theelepeltjes van Blond. Voor mijn broers en zus had ik ook nog een kerstpakket gekocht met wat thee, koffie en knabbel dingen erin. Dat vonden ze overbodig maar wel heel lief, vooral omdat zij niks hadden en dit niet de bedoeling was.

Voor dit jaar heb ik wel wat leuks in gedachten maar het moet nu ook weer niet te duur worden maar helaas zijn mijn ideeën dat toch wel vrij snel. Maar goed ik zal proberen het creatief aan te pakken en het binnen de perken te houden. Ik dacht dus aan een koffertje of kistje met een aantal dingen erin gestopt die iemand gelukkig maken of geluk brengen. Zoals een Boedha beeldje, klavertje vier maar ook eten of een sieraadje misschien.

Zo dacht ik voor alle vier de gezinnen in ieder geval de DVD van Amelie toe te voegen omdat ik dat zo'n leuke film vind maar vooral omdat het natuurlijk een 'feel good movie' is. Op bol.com kost het nu slechts 9,99 dus dat is nog niet eens zo gek duur. Mijn ene schoonzus is dol op wokken en de andere gaf eens aan dat ze spaghetti zo lekker vond. Voor mijn moeder is het wellicht leuk om een klein aandenken aan haar ouders erin te stoppen en voor mijn eigen man een klein mini fotoboekje met foto's van onze dochters eerste jaar.

No comments: